دخترهای با حیا

بیا تو ببین .حال ندارم توضیح بدم

دخترهای با حیا

بیا تو ببین .حال ندارم توضیح بدم

فمینیسم

« در جنبش فمینیسم بلاهتی هست ، بلاهتی کمابیش مردانه ، که یک زن کامل عیار از ته دل از آن شرم داردو اما ، در میان خران دانشمند از جنس مرد نیز کم نیستند . کودنان هوادار و فاسد کننده ی زن که زنان را اندرز می گویند که اینگونه زنانگی خود را بزدایند و دنبال همه ی حما قت هایی بروند که «مرد» اروپایی و «مردانگی اروپایی از آن بیمناک شده است. » (فراسوی خیر و شر ، فردریش نیچه)

 

 

 

هدف ما این نیست که مردونه رفتار کنیم  یا اینکه حتی مثل مردا باشیم. یا کارهایی را که مردا آزادن انجام بدن رو انجام بدیم یا از حقوقی که اونا داران بهره مند بشیم....

ارزش ما بیشتر ازین حرفاست...

هدف ما اینه که به هرچی که برای راحت و آزادانه زندگی کردن نیز داریم ، برسیم و می خواهیم عواملی رو که مانع رسیدنمون به اهدافمونه از بین ببریم. 

یعنی به جایی برسیم که مردا سعی کنن حقوقشون رو با ما برابر کنن و مثل ما باشن.

ما باید خودمون باشیم یعنی به دختر بودنمون افتخار کنیم و خودمونو باور داشته باشیم.

توی فرهنگ مردم ما یا کشور ما به زن ها ظلم شده. به بیان ریاضی می شه گفت توی جامعه ی ما مرد ها X  بودن و زن ها  Y . و Y تابعی از X هستش یعنی زن ها همیشه تابع بودن و هستن و همیشه در حاشیه قرار گرفتن. و حتی فرهنگ مردم به جایی رسیده که اکثریت زن ها تابع بو دنشون رو پذیرفتن. و اعتراضی هم نمی کنن چون به اونا تلقین شده. از نسل های پیش تا الآن.

جالبیش اینه که بعضی ها برای اینکه زن ها رو از رسیدن به آزادیشون منع کنن قانون هایی رو با ذهن خلاقشون ساختن ، اسمش را هم گذاشتن عرف جامعه. و تعریفشون از دختر نجیب و خوب دختری که این عرف رو بپذیره و مخالفت نکنه و البته چشم گفتن یادش نره. اگر هم کسی خلافشو انجام بده ، میشه نا نجیب!!!!

اگرم یه دختر شجاعی پیدا شد و کاری رو که خواست ، انجام داد یا انگشت نما می شه یا ملت شریف ایران از زندگیش سیرش می کنن.

مثلا" یه دختر رو تو خیابون می بینن در حال دوچرخه سواری. از اونجایی که تعداد افراد خاله زنک ( البته از نوع مردش ) کم نیست ، فرداش آمارشو در میارن بعدم هم می پیچه که فلان دخترو دیدم با دو چرخه ( انگار با سفینه ی فضایی بوده)! تازه با چه ریختی!! (مردم ما هم که ماشاال.. در یه کلاغ چهل کلاغ نظیر ندارن.) خلاصه دخترو از کاری که دوست داره انجام بده و به درستی کارش هم ایمان داشته پشیمون می کنن .(هرچند بعضی هاشون مثل من و دوستم با این همه از رو هم نمیریم.) نه اینکه دختر تو درستی کارش شک کنه ولی می بینه نمی تونه به این عوامل خارجی غلبه کنه بنابرین بی خیالش می شه.

یعنی اگرم بی خیال نشه مامانش اینا بی خیالش می کنن. چه میشه کرد. اونا هم تحمل حرف مردمو ندارن.

این یه مثال بود نه اینکه هدف و مشکل ما  فقط دوچرخه سواری  باشه! مشکل ما عمیق تر ازین حرفاست.

ولی با این همه ما توانایی ان رو داریم که این عوامل خارجی رو از بین ببریم و ما بشیم الگو برای مردا. نه اونا برای ما!!

حالا این که ما میگیم فمینیست نیستیم و به طور کامل باهاش موافق نیستیم واسه اینه که فمینیستا میگن زن و مرد باید حقوق برابر داشته باشن ولی ما به این حقوق برابر قانع نیستیم. ما حقمون بیشتر از اوناست...

راستی شاید اون جمله ی نیچه به نظرتون بی ربط با مطلب ما بیاد ولی اینو نوشتم که بگم نیچه با اینکه به دلایلی زن ستیز بوده ولی خودش میگه زن ها نباید مثل مردا بشن. (خودش ذات پلید خودشونو میشناسه و میدونه که ارزش زن ها بیشتر از ایناست که با مردا مقایسه بشن و بخوان مثل اونا بشن.)

یه چیزو یادم رفت بگم. یکی از دلایل مخالفت آقایون گرامی با حضور خانوما تو جامعه اینه که میدونن اگر زن ها وارد عرصه ی اجتماع بشن ، خود آقایون کم میارن و توانایی رقابت با خانوم ها رو ندارن.می خوان موقعیت اجتماعیشونو از دست ندن!

ولی نمی دونن نوبت من و شما که بشه اونا باید برن ظرف بشورن و جارو کنن و بچه داری و اینا....

 

آزادی عبارتست از امکان هر انسانی برای هر نوع ترقی و تکامل.                 «دکتر شفق»

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
نقره ای پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:31 ق.ظ

البته که شما حقتون بیشتر از آقایونه ... اما خب ... اگه این حقو بدست بیارید ... اونوقت بعد مثلا صد سال یه جنبش مینیست راه میوفته و مردا دنبال حقوق بیشتر می گردن!!! نه؟! حالا اصلاْ گور باباشون ... حق بهشون ندیمو بزنیم تو سرشون ... گویا از ظرف شستن و جارو کردن و بچه داری خیلی بدتون میاد ... مگه این کارا عاره؟ تو مسکو من یه خانومی رو دیدم گاری دستی می برد ... باربر بود! حمال! حقوق برابر می خواین ... اون کارا رو هم می کنین؟ حقوق برابر می خواین ... مهریه هم به آقایون می دین؟ حقوق برابر می خواین ... حاضرین جاشون سربازی هم برین؟؟ ... نمی گم حقوق خانوما لگدمال نشده ... چرا ... اتفاقاْ خیلی از حقوقشون رو نادیده گرفتن ... اما ...

حمید یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:04 ب.ظ

واقعا فکر می کنین از مردا بهترین یا دست پیش و گرفتین که پس نیفتین؟!؟!؟!؟!

میثاق دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:05 ب.ظ

کوچولو!!!!!

مهسا دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:14 ب.ظ

سلام.مطلب بالا فوق العاده قشنگ بود.اما بهتره فونت تون رو عوض کنین و حتما هم این کارو بکنین.

سارا چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 03:03 ب.ظ

دمتون گرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد